زمانه ای پر ریسک و پرنوسان برای بازار طلا
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

بررسی روند بازار طلا در یک هفته گذشته که گویای تغییرات افزایشی بود و اونس جهانی را به بالا ترین سطح در 3 هفته اخیر رساند، با پایانی کاهشی به آخر رسید تا هر چه بیشتر بی اعتمادی به این بازار طلایی را فزونی دهد.

زمانه ای پر ریسک و پرنوسان برای بازار طلا

طلای جهانی در هفته گذشته با کاهش چشمگیر ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی بویژه یورو تا سطح 1250 دلار بالا آمد که این امر رشد تقاضای فیزیکی و تقویت بیشتر قیمت طلا را به همراه داشت و کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی را به این باور رساند که اگر قیمت طلا تا قبل از تعطیلات کریسمس بالای سطح 1250 دلار باقی بماند، احتمال دستیابی این فلز زرد رنگ به بهای 1267 دلار و بعد سطح 1290 دلار در کوتاه مدت تقویت می شود.

اما روند افزایشی قیمت طلا تا پایان هفته دوام نیاورد و اونس جهانی متأثر از توافق سنا و ایالات متحده بر سر بودجه و افزایش خرده فروشی در آمریکا طی ماه نوامبر با کاهش همراه شد که در نهایت بر 1239 دلار و 70 سنت بسته شد.

این گزارش حاکیست، بازار طلای داخل به رغم اخبار و آمار متنوع در پایان هفته منتهی به 15 آذر ماه روز شنبه را با ثبات نسبی قیمت شروع کرد و برخلاف عدم اطمینان در بازارهای جهانی تلاش کرد تا هر چه بیشتر ثبات را مستقر کند.
بر همین اساس در روز شنبه هر مثقال طلای 17 عیار با بهای 383 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار با نرخ 88 هزار و 323 تومان به فروش رسید که ادامه این روند در روز یکشنبه قیمت هر مثقال را تنها 1 هزار تومان افزایش داد و به 384 هزار تومان رساند.

بر پایه این گزارش، در روز دوشنبه قیمت جهانی طلا به رغم نوسانات زیاد اخیر، هفته کاری را بدون تغییر قیمت آغاز کرد که این امر در بازار داخل نیز نمود یافت، اما بازار جهانی طلا روند تثبیت قیمتها را شکست و با رشد چشمگیر 1 در صدی و با بهای 1243 دلار به روز دوشنبه پایان داد.

گزارش سایت طلا می افزاید، بهای طلا که به علت کاهش ارزش دلار و افزایش تقاضای فیزیکی در روزهای دوشنبه و سه شنبه با افزایش توأم شد و تا سطح 1263 دلار بالا آمد، نتوانست پیش بینی منفی را از این بازار دور کند.
در این روز بازار تهران نیز به ارزش هر مثقال طلای 17 عیار 8500 تومان و به هر گرم طلای 18 عیار 1963 تومان افزود و با بهای 392 هزار و 500 تومان و هر گرم طلای 18 عیار را 90 هزار و 609 معامله کرد.

بنابراین گزارش ، در روز چهارشنبه قیمت طلا بین 1253 تا 1262 دلار در نوسان بود که در روز پنج شنبه در پی افزایش نگرانیها نسبت به متوقف شدن محرک پولی فدرال رزرو در نشست هفته آینده و توافق قانونگذاران آمریکا بر سر تصویب لایحه بودجه و امیدواریها به رشد اقتصادی این کشور موجب افزایش ارزش دلار و در نتیجه کاهش بهای طلا تا سطح 1225 دلار شد.

به گزارش سایت طلا، بازار طلای تهران در روز چهارشنبه ارزش هر مثقال طلا را به 391 هزار تومان رساند که با تضعیف طلای جهانی در روز پنج شنبه به 386 هزار تومان بدل شد.
هر گرم طلای 18 عیار هم در پایان معاملات هفتگی به بهای 89 هزار و 85 تومان دست یافت.

بر پایه این گزارش، قیمت طلا در روز جمعه با نوسان بر بهای 1239 دلار و 70 سنت بسته شد تا هفته ای با افزایش 8 دلاری به پایان برسد.

گفتنی است، بازار طلا که سرشار از نا اطمینانی و عدم قطعیت است و این روزها به بازاری پر ریسک برای سرمایه گذاری تبدیل و کارشناسان را در پیش بینی روند این بازار به چالش کشانده، پایین ترین میزان خرید و فروش و رکود را تجربه می کند و با افت بیش از 25 درصدی از ابتدای امسال کارشناسان اقتصادی را به این باور رسانده که بازار طلا از پر نوسانترین دارایی ها برای سرمایه گذاری در 11 ماه نخست سال 2013 میلادی بوده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط پیمان معظمی